YT Yıldız Teknopark'ta Baraka Ruhu: Akademik gçle kresel ihracat hedefi
YT Yıldız Teknopark TGB alanında yer alan firmalar, niversite-sanayi iş birliğini gçlendirmek amacıyla dzenlenen Baraka Dönemi Komşuluğu buluşmasında bir araya geldi. YT ömz Prof. Dr. Eyp Debik'in ev sahipliğinde gerçekleşen buluşmada, katma değerli retime odaklanmanın ve kresel pazarlarda rekabet avantajı sağlamanın stratejik adımları konuşuldu.
YT Yıldız Teknopark’ın ilk yıllarından itibaren bnyesinde faaliyet gösteren firmaları, dinamik ve etkileşimli gruplar halinde buluşturmayı hedefleyen "Baraka Dönemi Komşuluğu" buluşmalarının yenisi gerçekleştirildi. YT ömz ve Yıldız Teknopark öԱپ Kurulu Başkanımız Prof. Dr. Eyp Debik’in ev sahipliğinde dzenlenen programa, rektörlk ve teknopark yönetimi ile şirket temsilcileri katıldı. Etkinlikte, 2008 yılında bir dolgu alanında yalnızca birkaç barakayla temelleri atılan teknoparkın, bugn 120 lkeye ihracat yapan, 2-3 kişilik ekiplerden 600 kişilik kadrolara ulaşan, 15 bine yaklaşan Ar-Ge ve uzmandan oluşan kapsamlı bir ekosisteme dönştğ aktarıldı.
Şirketlerin uluslararası arenada karşılaştıkları pazarlama problemleri, yapay zekâ entegrasyonu, Girişim Sermayesi Yatırım Fonu (GSYF) destekleri ve Trkiye'nin ilk yerli srdrlebilirlik sertifikasyon programı gibi konuların ele alındığı toplantıda, kilogram başına dşen ihracat değerini artırmanın yolunun gçl bir akademi-sanayi entegrasyonundan geçtiği ifade edildi.

"Yapacağınız bir proje memleketimize merhem olmalı"
YT ömz Prof. Dr. Eyp Debik, Trkiye'nin teknolojik atılımları ve ekonomik refahı için teknoparkların stlendiği tarihi role değinerek, akademik bilginin ticarileşme srecindeki vazgeçilmez konumunu vurguladı.
"Bir şirket rnn belli bir noktaya kadar geliştirir ancak oluşan bir tıkanıklığı çözmenin ve inovasyonu srdrlebilir kılmanın tek yolu akademiyle iş birliği yapmaktır” diyen Prof. Dr. Debik, Trkiye'nin ihracat niteliğini artırmak için dış dinamiklerden ziyade iç potansiyele odaklanılması gerektiğine dikkat çekti ve salt devlet desteklerine dayalı bir byme modeli yerine kalıcı değer retmenin önemini şu sözlerle vurguladı:
"Teknoparklardaki teşvikler ola ki bir gn kaldırılsa dahi bu durum odağımızı değiştirmemeli, bizler niversite ile sanayiyi birbirine kenetleyip karşılıklı fayda rettiğimiz srece nitelikli rnleri ortaya koyabiliriz."
"Tıkanıklığı çözmenin yolu akademiyle iş birliği"
ö Prof. Dr. Debik, konuşmasında teknoloji retiminin ardındaki temel felsefeye dikkat çekerek, retilen projelerin toplumsal ve ulusal bir fayda sağlamasının zorunluluğunun altını çizdi.
Trkiye'nin teknolojik yetersizlikten ziyade, mevcut teknolojiyi rne ve katma değere dönştrme konusunda daha koordineli çalışması gerektiğini belirten Debik, Gney Kore modelini örnek gösterdi.
Geleneksel ihracatta kilogram değerinin dşk kaldığını, ancak teknoloji ve Ar-Ge odaklı rnlerde bu marjın katlanarak arttığını belirten Debik, akademi ile sanayinin aynı ekosistem içinde kopuk çalışmasının verimsizlik oluşturabildiğini ifade etti. Debik, ticari kaygıların ötesinde vizyoner bir retim anlayışının benimsenmesi gerektiğini savundu.

Sektör temsilcilerinden "Akademik Atlas" ve kresel ağ talebi
Etkinliğin interaktif bölmnde söz alan firma yetkilileri, sahadaki tespitlerini ve çözm önerilerini paylaştı: