YT Enerji Verimliliği Merkezi Açıldı. | Yıldız Teknik Ծٱsi

Ƶ

Ana içeriğe atla
Mod

YT Enerji Verimliliği Merkezi Açıldı.

HABERLER

YT Enerji Verimliliği Merkezi Açıldı.

10 Mart 2022 Perşembe 22:27
Link kopyalandı!
1

Merkezi Araştırma Laboratuvarımız bnyesindeki en önemli merkezlerden biri olan YT Enerji Verimliliği Merkezi’nin açılışı 8 Mart 2022 tarihinde gerçekleştirildi.

Sadece eğitimde değil, Ar-Ge’de de lider yeni nesil bir YT oluşturmak vizyonuyla, oluşumunun tohumlarının atılarak kısa srede lkemize hizmet verir hale getirilen ve Trkiye’nin ihtiyacı olan Enerji Verimliliği Uzmanlarının yetiştirilmesi amacıyla kurulan merkezin açılışı, YT IEEE Գ Kulb tarafından dzenlenen 18. RLC Gnleri etkinliğine video konferansla katılan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih DÖNMEZ tarafından gerçekleştirildi.

Bakan DÖNMEZ, Enerji Verimliliği Merkezi'nin açılışı ile ilgili olarak yapmış olduğu konuşmasında şu ifadelere yer verdi:

“Enerji Verimliliği Merkezi, öğrenci, mhendis ve teknik personellerin bilinç kazanması için kurulmuş bir merkez. Bu merkez ile saha öncesi, teori, pratik ve deneyleme imkânı elde edilecek. Bakanlığımız bu tr merkezlerin sayısının artması için gelen mracaatları titizlikle inceleyip sonuçlandırmaktadır. İnşallah bu merkezlerin sayısı daha da artacak. Buna gönlden inanıyorum.”

“Temiz enerji teknolojilerinde oldukça bir birikimimiz var”

Merkezin açılışında konuşan Yıldız Teknik Ծٱsi ö Prof. Dr. Tamer YILMAZ, “Ծٱ𳾾 bazı alanlarda da önc. Bunlardan bir tanesi temiz enerji. Temiz enerji teknolojilerinde oldukça bir birikimimiz var. Hem akademisyenlerimiz bu alanda çalışma yapıyor hem de öğrencilerimiz, öğrenci kulplerimiz ve Teknopark’ımız bu alanda retimler yapıyor. Bugn ise bölgede bir ilk olan Yıldız Teknik Ծٱsi Enerji Verimliliği Merkezi'ni Bakanlık tarafından onaylı bir merkez haline geldik. Burada bir farkındalık oluşturacağız, bazı eğitimleri vereceğiz ve bu alanda çalışmak isteyen firmaları da yetkilendireceğiz. Yani aslında bir otorite, yön verici merkez haline dönşyoruz. Bu merkezde akademik birikimi; sektörn kullanımına sunmuş oluyoruz” dedi.

 “lkemize hayırlı olsun”

Merkezin enerji verimliliği esas aldığını aktaran YILMAZ, “Dnyanın içinde bulunduğu enerji krizi, enerji verimliliğini, enerji alanında yapılan çalışmaları çok verimli kıldı. Aslında burada politika da retilecek. Enerji ile ilgili bir takım politikaların da konuşulduğu bir takım teknolojilerin geliştirildiği, TEKNOPARK ile ilişkili ve kuluçka şirketlerin oluşturduğu ve bunlardan daha byk ölçekli bir takım şirketlere dönşt. Hatta kendi kurduğumuz fon ile bunları fonlayacağız, destekleyeceğiz ve dnya ölçeğinde şirketler de çıkartmaya çalışacağız. Aslında bunu böyle bir ekosistemin parçası olarak ve odağı olarak dşnmek gerekir. lkemize hayırlı olsun” diye konuştu.

 

YT Enerji Verimliliği Merkezi

Srdrlebilir kalkınmanın öneminin gittikçe daha çok anlaşıldığı ve enerji verimliliğine yönelik çabaların gittikçe arttığı gnmzde, enerji verimliliğinin geliştirilmesi, bilinçsiz kullanımın ve israfın önlenmesi, enerji yoğunluğunun gerek sektörler bazında ve gerekse de makro dzeyde azaltılması kapsamında kurulan Merkez, Bakanlığın uygun görmesi durumunda mhendis ve diğer teknik personelin Enerji Yöneticisi Sertifikası alabilmelerine imkan sunacak. Ayrıca merkezde endstriyel tesislerde karşılaşılan en önemli proses ve makineler için ihtiyaç duyulan personelin teorik ve uygulamalı olarak eğitim görmesiyle, Trkiye sanayisinin enerji verimliliği artırılarak, enerji tketimlerinin ve zararlı çevresel etkilerinin azaltılması konusunda uzmanlaşmış personel yetiştirilip, niversite sanayi işbirliği konusunda katkı sağlaması bekleniyor.