ömz unvanı ykselen akademisyenlerimizle buluştu
YT ömz Prof. Dr. Eyp Debik, bu yılın Ağustos ayı itibarıyla Profesör, Doçent ve Doktor retim yesi unvanlarını almaya hak kazanan akademisyenlerimizle bir araya geldi. Ծٱin gçl akademik kadrosuyla bağların gçlendirilmesi ve ortak hedeflere yönelik fikir alışverişinde bulunulması amacıyla dzenlenen kahvaltı programları samimi bir atmosferde gerçekleşti.
YT Davutpaşa kampsmzdeki Academic Lounge’ta ç farklı gnde dzenlenen etkinliğe ömz Prof. Dr. Eyp Debik’in yanı sıra ö Yardımcılarımız Prof. Dr. Vatan Karakaya, Prof. Dr. Hseyin Yılmaz ve Prof. Dr. Ahmet Göksel Ağargn, ö Başdanışmanımız Prof. Dr. Özer Çınar ile YT Genel Sekreteri Ahmet Yksel Karahan katıldı.
Ծٱin akademik hedefleri, ulusal ve uluslararası projeleri, eğitim-öğretim sreçlerinin iyileştirilmesi ve bilimsel çalışmaların daha da ileri taşınması gibi konular zerinde duran Prof. Dr. Eyp Debik, niversitemizin akademik başarılarını srdrlebilir kılmak için her bir akademisyenin katkısının kritik önemde olduğunu vurguladı.
“Sorumluluk Bilmeyle Doğru Orantılıdır”
ömz Prof. Dr. Eyp Debik, konuşmasında akademik unvanların, bilim insanlarının yıllara yayılan emekleri, bilime adanmışlıkları ve topluma sağladıkları katkıların birer nişanı olduğunu vurguladı. Prof. Dr. Debik, “Bilim yolunda; Doktorluk “dingin” olmayı, Doçentlik “olgun” olmayı, Profesörlk ise “duayen” olmayı, yol gösterici bir rehber olmayı gerektiriyor. Sorumluluk, bilmeyle doğru orantılıdır. Elde ettiğiniz her unvan, beraberinde yeni sorumluluklar getiriyor. Bilim, duraksamayı değil srekli ilerlemeyi, sorgulamayı ve paylaşımı esas alır. Sizlerden, bilgi retmeye ve bunu toplumla paylaşmaya devam etmenizi; donanımlı, farkındalığı yksek öğrenciler yetiştirerek geleceğe ışık tutmanızı bekliyoruz” dedi.
“Akademisyenlerimiz Kutup Yıldızlarımız”
Konuşmasında uluslararasılaşmanın ve araştırmalarda kresel iş birliklerinin önemine değinen Prof. Dr. Debik, “Yıldız Teknik Ծٱsi olarak hedefimiz, kresel dzeyde bilim ve teknoloji merkezi haline gelmek. Bu byk hedef, ancak sizlerin liderliği ve çabasıyla mmkn olacaktır. Sizden, öğrencilerimizi; lisanstan doktoraya kadar, yalnızca teknik ve teorik bilgilerle değil etik değerlerle donatılmış bireyler olarak yetiştirmenizi rica ediyorum. Unutmayın ki her öğrenciniz, bilim ve teknoloji yolculuğunda birer meşale taşıyıcısıdır. Her biri bu gök kubbe altında bir seda, parlayan birer Yıldızdır. Գlerinize birer Kutup Yıldızı olmalısınız. Globalleşen dnyada, araştırma ve projelerinizde uluslararası iş birliklerine önclk etmeniz byk önem taşıyor. Unvanlarınız genç kuşaklara ilham kaynağı olmayı ve onlara liderlik etmeyi de gerektiriyor. Her bir öğrencinizin başarı hikayesi aynı zamanda YT’nn hikayesinin bir parçası olacak. Yeni dönemde, hep birlikte YT’y bilim ve teknoloji ekosisteminin ilham kaynağı haline getirmeliyiz” diye konuştu.
Buluşma programları, akademisyenlerin talep ve önerilerinin dinlenmesinin ardından ömz Prof. Dr. Eyp Debik’in kendilerine tebrik sertifikalarını takdim etmesiyle sona erdi.
Benzer programların ilerleyen dönemde devam edeceği belirtildi.